shanghaiforayear.blogg.se

Inflyttningsfest och ktv

Publicerad 2014-09-20 09:25:22 i Allmänt,

Igår va rundvandringsdag med alla internationella studenter i skolan, fransmän, tyskar och väldigt många mer konstiga personer.. Efter en timmes snack om Kinas internet blockningar hade dom gått hela föreläsningen utan att vara tysta en endaste sekund och tror jag pratar för alla svenskar när alla fick panik och va nära och skälla ut dom haha lunchen som skulle bjudas på va en typisk "europeisk lunch" bestående av en vit dubbelmacka och socker kaka, när du är gluten och inte finns nån annan mat på campus blev de 3 snickers till lunch inte överdrivet näringsrikt. Så när vi kom hem va jag så snurrig och åksjuk av taxi gubben som trodde han va med i fast and the furius fick jag ligga i soffan medan Josephine fick laga mat åt oss. En napp senare och de va dags för inflyttningsfest för Ida och Charlie. En jätte mysig och väldigt städad lägenhet haha kvällen fortsatte senare till ktv, vilket är karaoke och de kineserna lever för. Efter ett antal timmar fortsatte kvällen till Hollywood! De bästa med vår gata är att på natten står de i varje hörn människor och säljer street food, där du plockar på dig alla grönsaker, kött, tofu eller liknande oxh dom grillar de framför dig! Va så hungrig så maxa min mat till hundra och blev väldigt dyrt ... 6 kronor för allt! Helt okej pris. Svampen va inte klar så hela min mun svullna upp, men överlevde natten utan att kväva mig 

älv :) jag och Josephine har fortfarande inte vågat ta steget att flytta in i varsitt rum än, så idag vakna vi båda av massa bomber?! Och larm men båda va för trötta och somna om istället :) om man vill ha en stad där de aldrig är tyst, new york släng dig i väggen! Shanghai är ALDRIG tyst om de inte är bomber är de operamusik eller jobbiga mopeder du vaknar av... Dagen är fortfarande oklar hur den ska spenderas men tror den inte blir över jobbig :) 









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Gustafsson

Life is good

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela