shanghaiforayear.blogg.se

Polispapper hit och dit

Publicerad 2014-09-22 14:13:59 i Allmänt,

Idag har vi fixat med våra uppehållstillstånd, vilket vi trodde skulle gå snabbt och enkelt, då polisen skulle komma till skolan och hjälpa oss.. Men så var inte riktigt fallet, vi kommer dit och surtanten på internationella Office skulle ha dem, sen skulle vi vänta två timmar på polisen för att få ett temporärt pass då de tar ett tag innan vi får tillbaka dem andra. Men när vi kommer dit, en pomfritt lunch senare ( gluten, laktos och vegeterian funkar inte super i detta land) är de en polisman som är 45 min sen och berättar om allt vi redan gjort och inget temporärt pass fick vi heller! Kommunikationen är fortfarande inte hundra i detta land, men de är bara och se glad ut och lossas att man fattar:) 

Somna sedan i soffan och då gjorde frugan värdens godaste potatisnudlar?! Med mango bönor o sallad! Så mumsigt!

Inatt är första natten jag och Josse ska försöka sova i varsin säng i varsitt rum, kommer bli tomt i min säng, men nu slipper hon i alla fall att jag slår henne i sömnen:) får väll se hur de går :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Gustafsson

Life is good

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela